Mina berömda Kesoplättar

En morgon skulle jag hitta ett gott frukostrecept, som var bra för oss viktväktare som ibland eller alltid kör "mättande dag". Jag fann detta recept på kesoplättar och jag blev kär från tugga nummer 1. Dessutom gick jag ner 1,9kg den veckan jag började med dessa. Att det beror på plättarna, nej. Men jag fick i mig väldigt mkt frukt och grönt i och med tillbehören till plättarna och det är mkt nyttigheter i dem.


För 3 portioner behöver du:
3 ägg
3 msk Havregryn (jag hade med extra fiber)
Ca 140g Minikeso


(du kan ta vanlig keso men då blire mer propoints för oss viktväktare alternativt inte en mättandedag-meny)

Du mixar alla ingredienser med en stavmixer eller i en matberedare, sedan har du en fin smet som du steker som vilka pannkakor eller plättar som helst!


Prova, you will love it!
Mums!



Kommentarer
Cecilia

Hur många points är det? :)

2013-04-08 @ 18:46:08
Emelie

När jag skrev in det i recepträknaren blev det 3pp per portion! :) Men med alla ingredienser om du skriver dem bar för sig är det 4pp.
Och sen får man lägga till 1pp för steksmöret/oljan om du kör en räknedag iaf.

2013-04-09 @ 23:38:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

loveplate

Matbloggen med förvånansvärt enkla och goda recept

RSS 2.0