Kyckling med sötpotatisklyftor

Goddagens alla matälskare!

Vill ge er detta recept då sötpotatis var bland det godaste jag ätit på väldigt länge! Jag ska försöka skriva recepten för 2 personer hädanefter, lagar ju mest mat för mig själv.. :P

Du behöver:
2 kycklingfiléer (tinade)
1-2 Sötpotatisar
2-3 morötter (beror på storlek)
Krydda1: Tacokrydda, Persiljad
Japansk soya
Olivolja
Krydda2: Salt, peppar och 1/2tsk Socker

Gör såhär:
Sätt på ugnen på ca 225grader.
Skala och skiva potatis och morötter. Lägg i en plastpåse tillsammans med olivolja och "krydda2" och blanda runt.
Låt den ligga medan du skär kycklingen i bitar och i väntan på att ugnen blir varm. Så fort ugnen nått önskad temp lägger du ut rotsakerna på en plåt med bakplåtspapper och stoppar in den.
Bryn sedan kycklingen i olja eller smör och lite soya, häll ner lite krydda1, valfri mängd efter smak. Stek tills den är genomstekt :)

Rotsakerna och kycklingen blev för mig klart samtidigt, glöm inte att sötpotatis går snabbare än vanlig potatis!! :) Håll koll då tiden varierar!


Smaka och njut! Servera gärna en god sallad till. Och sås om man vill :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

loveplate

Matbloggen med förvånansvärt enkla och goda recept

RSS 2.0